مبینمبین، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 1 روز سن داره

مبین فرفری

حرف گوش کن مامان

1390/11/19 14:45
نویسنده : مامان مبین
727 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز مامان همین قدر که شیطون هستی، باهوش وحرف گوش کن هم هستی



دو هفته هست که نوشته مو و توپ ،رویه در کمد و مامان وبابا رو روی در یخجال چسبوندم با چند بار تکرار یاد گرفتی

وقتی جارو برقی میارم که جارو بکشم بدو میری دستمال میاری برای گرد گیری البته به عشق شیشه پاک کن.

لباسهارو وقتی از ماشین در میارم زود میای ،که با هم پهن کنیم اولش میتکونی تا چروکشون باز بشه.

تو یک سالگی ازمای بیبی گرفتمت ،وقتی جیش داری زود میری تو دست شویی میگی مامان، مامان 

وقتی سفره ناهار یا شامو پهن میکنم زود میای وسایل سفره می بریی و کمک میکنی جمع بشه.خوش به حال بابا کارش کمتر شده چون پهن کردن و  جمع کردن سفره با بابا جونه.

شب وقتی شیرتو میخوری بعد بهت میگم برو سرجات بخواب چهار دستو پا میری تو تختت میخوابی ، انقدر این کارتو دوست داریم که چند  دقیقه با بابا جون از این کارت میخندیم.


 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

آرزو(مامان نیکی)
19 بهمن 90 8:42
چه کار جالبی کردی موفق باشی
مامان هلیا
19 بهمن 90 15:16
خیلی کار خوبی میکنی که از الان داری بهش اموزش کار کردن رو میدی هم تا وقتی پیش شماست بهت کمک میکنه هم وقتی ازدواج کنه به خانومش.اونوقت خانومش کلی دعات میکنه که همچین بچه ای تربیت کردی.

بله لیلا جون کار کردن مرد تو خونه نعمت بزرگیه.
مامان امیر علی
19 بهمن 90 17:40
سلام .افرین ماشاله اما زیاد عجله نکن اول پایه را محکم کن تا موفق تر باشین .اهسته و پیوسته همیشه بهترینه .موفق باشین .


ممنونم
خاله نگار
19 بهمن 90 17:56
ای وای اسیر اووردین یا بابا ؟؟؟؟پس خانم "بابا هم بیرون هم خونه پس شما چه کار می کنید ؟؟؟؟از دست این خانمهای بد وای وای وای البته واسه پسر گلت خوب می شه ها یه اسیر برای یه خانم دیگه طفلی پسرت .


یا بابا.
من نظارت میکنم نگار خانم.
تو نگران پسر من نباش.
هلیا
19 بهمن 90 19:49
افرین مبین جون هر چی مامانی یاد میده یاد بگیر مثل من


آفرین دختر دایی یکی یدونه من دوست دارم عزیزم
خاله فشمی
20 بهمن 90 9:30
نمی دونم بعضی ها مثل خانم بالایی(نگار) چه راحت دروغ میگن.مردی نیست که تو خونه کار نکنه البته مردای امروزی رومیگم. قول میدم اگه سرزده بریم خونشون داره باشلاق همسرشو بخاطر کار کردن کتک میزنه آفرین مبین جون به مامانی کمک کن تا در آینده مثل بابایی جون مرد موفقی بشی


ممنونم خاله جون
دخترخاله رادین
20 بهمن 90 11:37
اا خاله نگار این چه حرفیه مامان جون که بزور از مبین جون کار نمیکشه خود مبین جون دوست داره کار کنه مگه بده بچه علاقه به کار داره برای اینده اش خوبه
درمورد پدر خونه به نظر من بد نیست که اقایون یه سفره پهن کنن مگه مامان خونه کم کار میکنه حالا بابایی هم یه کمک کنه



ممنونم عزیزم .دوست دارم هوارتا
مامان آروین
20 بهمن 90 13:23
سلام
منم با خاله فشمی موافقم خیلی از مردا هستند که تو خونه کمک میکنن یکیش همسر خودم یعنی چی؟ اسیر کلمه مناسبی نیست !فقط مردای امروزی نیستن بابای منم همیشه تو خونه به مامانم کمک میکرد خوشبختانه شوهر منم تو خیلی از کارای خونه کمکم میکنه

آفرین به این شوشوی مهربون خانواده دوست




دوست دارم با این شکلکهای قشنگت.
مامان آرینا موفرفری
20 بهمن 90 13:26
سلام عزیزم.شاید شوخی کرده این خانم.ولی به نظره من مردها شریک زندگی هستن و چه اشکالی داره به مامانا که بیست و چهارساعت از کوچولو شون مراقبت می کنن ،کمک کنن بالاخره اگه ما مامانیم مردها هم بابا هستن و با کمک هم می تونن یه زندگی خوب و خوش داشته باشن.خدارو شکر اینقدر فرهنگ مردها بالا رفته که به زن به عنوان شریک زندگی نگاه می کنن.همیشه شاد و موفق باشید.آفرین به بابای مهربون مبین جان.


ممنونم خوشحالم که دوستای دانا و فهمیده دارم بوس بوس
مامان امیر علی
20 بهمن 90 14:22
هر کی نظری برای خودش داره دیگه نباید ناراحت بشی .هر کاری که به نظرت درست می یاد همون درست هستش .

نه عزیزم من ناراحت نشدم .خیلی هم خوشحالم.


آرزو(مامان نیکی)
20 بهمن 90 15:33
ا خاله نگار این چه حرفیه شما میزنید کار کردن که عیب و عار نیست چه مرد باشه چه زن . وقتی خانمی بچه دار میشه باید تا 2 سالگی فقط و فقط هم و غمش بچه داریش باشه کار خونه همیشه هست ولی بچه همیشه تو این سن نمیمونه. تازه بچه باید مسوول بار بیاد نه تن پرور . ماشاله مبین خیلی شیطونه مامانش همین برسه شلوغیای این گل پسر رو جمع و جور کنه.
تازه مامانش کار سخت که نمیده کارای راحت به بچه میده که اعتماد به نفسش بالا بره بدونه که اونم سهمی تو خونه داره از همین الان باید حس همکاری رو یاد بگیره
بی زحمت یه کم راجع به بچه داری کتاب بخون اطلاعاتت زیاد شه اگه نداری بگو من بهت بدم

ممنونم آرزو جون

مامان چشم عسلي
21 بهمن 90 9:06
اي واي از اين خاله نگارهااااااا!!!!11!!1!!1!1!1
من شوهرم كه كمك ميكنه هيچ پسر دبيرستانيم هم كه كمك ميكنه هيچ دختر پنج سالمه هم كمك ميكنه ميدونيد چرا ؟
چون اول زندگي شهر غريب دست تنها بودم و هيچ كمكي نداشتم نتيجه اش الان ارتروزه
پادرده. دستهايي كه هميشه درد ميكنند و اعصاب حسي حركتيش تقريبا از كار افتاده
خاله نگارها عقيده دارند مرد اسير نباشد ولي زن تا رمق دارد وظيفه اش كار است و كار و كار و كار....
عزيزم به راهت ادامه بده كه سالم باشي و كمكت كنند خيلي شيرينتره تا دردمند باشي و لذت اين همياري رو نچشي
خدا ميدونه تو خونه امثال اين خاله نگارها مردها غلام زر خريدند نه يك دوست و همدم


آفرین عزیزم خوشم آمد از نظرت. بوس بوس
مامان حنا
21 بهمن 90 10:04
خوب کاری میکنی عزیزم پسر خوبه یاد بگیره از عهده خونش بر بیاد نباید متکی به زن باشه بلکه خدای نکرده زنش نبود یا مریض بود نباید بتونه بچه هاشو جمعو جور کنه یا باید صبرکنه یکی بیاد جمعو جورش کنه شوهر خودمم تو خونه کارمیکنه بابامم همینطور کارنه!!!!!!!!! کمک میکنه نباید اشتباه گرفته بشه اونموقع خانوم احساس میکنه یکی کنارش هست مامان مبین جون من موافق کارکردنش هستم خوبه خودت خانوم فهمیده ای هستی
ای ول به شما دوست جونی خودم هستی قربونت برم از روی ماه مبین جونم ببوس


ممنونم عزیزم دوست دارم
بابای ایلیا
21 بهمن 90 20:07
با سلام،
اول بگم که قصد جسارت ندارم. در کل با نظرات مادر آرینا جان و مادر امیر علی جان کاملا موافقم.
اما در مجموع باید یک جمله کلیشه‌ای بگم و اونم این هست که یک زوج مکمل هم هستند و در هر لحظه یکی از این دو همراه باید به نفع زندگی مشترک راه را برای دیگری هموار کند. دقت کنید گفتم به نفع زندگی مشترک و نه نفع شخص خاصی.
در آخر به خودم و بقیه میگم که طی طریقی که دچار افراط و تفریط بشه به مقصد نمیرسه.
از این که بالای منبر رفتم و طولانی شد معذرت میخوام


خواهش میکنم.ممنونم از نظر خوبتون
beroozebashim
21 بهمن 90 23:01
به نظر من این یک هنره واسه پسر گلت که این همه شیرین کاری میکنه و کار یاد داره خیلی خوشم اومد از کاراش من شما رو با اسم مبین فرفری لینک میکنم شما هم منو با اسم ما همیشه به روز هستیم لینک کنید. با تشکر


ممنون
مامان ماهان
22 بهمن 90 12:21
سلام عزيزم .واقعيتش به نظر من به نفع بچه نيست كه كلمه خواني رو زود براش شروع كنيد.الان از اين شيوه ها(كه صرفا بازاري هستند)زياد باب شده.. من اين كار رو براي ماهان از 6 ماهگي شروع كردم ولي بعد از مشاوراي زيادي پرسيدم.نمونه اون خانم دكتر فردوسي و دكتر ميثاق.همشون مخالف اين كار بودند و نظرشون اين بود كه اين آموزشها بايد تو سن مدرسه باشه.الان توي پيش دبستاني هم حتي آموزش حروف اجباري نيست.
خوبه به جاي حفظ ظاهر كلمات از بازيهايي كه خلاقيت بچه رو زياد ميكنه استفاده كنيم.حالا فرض رو هم بر اين بذاريم كه بچه دوساله خوندن رو كامل ياد بگيره.اما وقتي خلاقيتش رو پرورش نديم....
البته با توجه به اينكه شما اينقدر روي مبين جون حساسيد مطمئنم كه خلاقيتش هم بالاتر از سنش پرورش پيدا كرده.
ببخشيد اگه به اين صورت نظر دادم.آخه من مبين جون رو دوست دارم و خودتون هم خواسته بودين اينجا نظر بدم وگرنه چنين جسارتي نميكردم.
شما مادريد و حس مادرانه بهتر به آدم جواب ميده.اون كاري رو كه فكر ميكنيد درسته انجام بدين.

ممنونم عزیزم
مامان متین
23 بهمن 90 9:58
عزیزم همیشه نظرهای موافق نمیشنوی و البته این جور نظرها کم هستند ولی به نظر من که خیلی هم خوبه .شوهر خودم توی کارهای خونه خیلی کمکم می کنه پس ایشون اگه از شوهر من می شنید چی می گفت؟ درضمن اینم بگم من با نظر نگار جون کاملا مخالفم


ممنونم عزیزم
مامان یسنا گلی
24 بهمن 90 12:42
خاله جون من هم با نظر نگار خانوم مخالفم.اسیر چه کلمه ایه؟
توی یه خونه همه دارن با هم زندگی میکنن وکمک به همدیگه از وظایفه همه افراده خونه است.یسنا جون و باباش همیشه به من تو انجام کارای خونه کمک میکنن .و این حرف اصلا توی خونه ما جایی نداره.شما هم خیلی پسر خوب و آقایی بزرگ کردی .آفرین خاله جون


ممنونم عزیزم
مامان نازی نرگس
24 بهمن 90 23:56
سلام مبین و مامان جون از شانس ما موقع نظر دادن نت قطع شد
مامانی من فکر میکنم این خاله نگار ما هنوز مجرد تشریف دارن آخه کدوم خانمی هست که از کار کردن همسری ناراحت بشه احتمالا هنوز کله خاله نگار باد داره خوش باشی عزیزم


گل گفتی من که حال میکنم آقامون تو کارکردن خونه کمکم میکنه میبوسمت.
هدی مامان مبین
25 بهمن 90 2:47
من فدای مبین ماهم...که اینقدر اقاست...
حالا سخنم با شماست مامان نگار!
هیچ میدونی مادر بودن یعنی چی؟!
هیچ میدونی مادر یعنی ارزوی رفتن خار پای فرزندش به چشم خودش...!
و هیچ میدونی هیچ مادر نیمخواد فرزندش یه اخم یه صورت ماهش بیاره؟!
این پست همه نشان دهنده ی رشد و هوش مبین جونه...ماشاالله
همین که میدونه هر کاری رو کی و کجا انجام بده...و همینکه میددونه همکاری یعنی چی
بازم میگم ماشالا عزیز دل خاله
بهت تبریک میگم مامان مبین....برای تربیت صحیح و عاقلانه ات
و همیشه تحسینت کردم برای اینکه شطنت های کودکانه ی مبین عزیز رو جهت دادی و شریک شدی و همه ی اینها خدا رو شکر باعث پرورش هوشش شده
ماشاالله به مبین ماهم
بالندگیت پیاپی شیطونک شیرین


ممنونم عزیزم شاهکار کردی.
نگار خانوم بخونه حال کنه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مبین فرفری می باشد